24 Aralık 2011 Cumartesi

Tiramisumsu :)


Peynir yemeyen bir yakınınız varsa benim gibi pizzayı yıllarca kaşarsız yemiş, henüz cheescake, künefe, tiramisu gibi lezzetleri tatmamış olabilirsiniz. Sevgili ablacığım peynirin hiçbir çeşidini yemediği için ona alternatifler yaratmak bana düşüyor. Genelde insanlar garip karşılaşıyor peynir yememeyi ama peynir aromalı cips bile yemez o derece yani :)

Malzemeler
2 yumurta
1/2 Bardak Şeker
1/2 Bardak Süt
1/2 Bardak Sıvıyağ
2 Yemek Kaşığı Kakao (Nestle tavsiye ederim)
1 Bardak Un
1/2 Paket Kabartma Tozu
1/2 Paket Vanilya

Yapılışı
Şeker ve yumurtayı krema haline gelene kadar çırpın. İçine sütü ve yağı ilave edip karıştırın. Un, kakao, k.tozu ve vanilyayı beraber eleyip, karışıma ekleyin. Düşük ayarda yumurtayı söndürmeden çırpın. Hamuru borcama döküp tercihen fanlı fırında 160 derece 45 dk pişirin. Fanlı fırında her yeri eşit kabarıyor.

Krema
300 gr sütün içine 1 çay bardağı şeker, 1 yumurta sarısı, 1 çay bardağı un, 1 tatlı kaşığı buğday nişastası ekleyip karıştırın. Çay bardağını en küçüklerden seçin :) Kıvam alıncaya kadar pişirin. Ocaktan alırken 1 çay kaşığı vanilya ekleyin. Yarım paket krem şantiyi arkasındaki tarife göre hazırlayın. Soğuyan kremaya ekleyip homojen olana dek çırpın.

Kek soğuduktan sonra sütle ıslatın. Kremayı üzerine dökün, üstüne kakao serpin.

Afiyet olsun :)

13 yorum:

  1. bizim ailede de peynir yemeyenler oldugundan çok iyi anlıyorum,tatlı da pek leziz görünüyor :)

    YanıtlaSil
  2. Bizim ailede de kimse yemiyor, peyniri değil, tiramisuyu. Ama labneden dolayı. Bence gayet hoş oluyor.
    Canım çekti hatta. puu :)

    YanıtlaSil
  3. @rebeltakipte, yalnız değilim demek ki :) Valla yaptığım en leziz tatlı oldu :)

    @Firari Yolcu, ben de bir tek bizimki yemiyor sanıyorum :) Benim de canım çekti şimdi gidip bir dilim daha yiyeyim :P

    YanıtlaSil
  4. eline sağlık canım, orta yolu bulmuşsunuz işte...

    YanıtlaSil
  5. @Hamide, sağol tatlım öyle oldu biraz :)

    YanıtlaSil
  6. harika görünüyor !!! ellerine saglik !! canim cekti benim de =P

    YanıtlaSil
  7. @want more fashion, artık ben de yiyemem bitirdik ailecek :)

    YanıtlaSil
  8. kolaymış. hiç yapmadım yapabilirim. ama çok sık yediğim bişi bu.
    :)

    YanıtlaSil
  9. @deep, yapması da yemesi kadar zevkli :)

    YanıtlaSil
  10. Süper lezzetli görünüyor, eline sağlık.. Hera'mız da hamaratmış :)

    http://lunaparkqueen.blogspot.com

    YanıtlaSil
  11. @Lunapark Queen, sağol canım, öyleyim galiba :)

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık canım, çok severim ben :)

    YanıtlaSil
  13. @Sevda S, seveni çokmuş valla :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...