30 Aralık 2011 Cuma

Ankara Teknik Gezisi Vol.1

Sonunda Ankara fotolarını yayınlamaya başlıyorum. Sadece 1 gece konakladığımız için çok yer gezemedik ve acele ettiğimizden fotolar çok kaliteli olmadı ama bu kadar foto çekebilen kendimi takdir ettim şahsen :)

İlk durağımız Atatürk Orman Çiftliği oldu. İçini gezmedik ama yanında yemek yedik.

Çevrede çokça restorant-cafe vardı. Kokoreçleriyle ünlü bir yermiş ama biz arkadaşlarla yemediğimiz için döner sipariş ettik. Doğata güzel ve kalabalık bir mekandı. 60 kişi aynı anda geldiğimiz için özensiz bir servis yapıldı ama yemek de ayran da çok lezizdi :)

Otobüsten foto çekmeyi de unutmadım. Sokak lambaları pek estetikmiş :)

AOÇ'den sonraki durağımız Anıtkabir oldu. Nöbet değişimine denk geldik. Oldukça ciddi bir törenle nöbet devir alındı.

Aslanlı yol bayağı uzunmuş, bitmedi bi türlü :)

Yolun döşemesi topuklu giyen bendenizi oldukça zorladı. Bata çıka ulaştım Anıtkabir'e. Özge'nin keyfi yerinde tabi :)

İlk görüş

Bu kadar büyük görünmüyordu tv'den yahu.

Uzakdoğulular, her yerde karşıma çıkmak zorunda mısınız :)

Atatürk'ün temsili tabutu. Naaşı alt kattaymış, oraya kimseyi almıyorlar.

Tavan kaplaması

İçeride foto çekmek yasaktı, gördüklerimi yayınlayamıyorum ama Atatürk'ün özel eşyaları, savaşlara ait tablolar, maketler, canlandrmalar vardı. Hatıra defterine biz de birşeyler yazdık. Çocuklar için ayrıca bir defter vardı. 13 yaşındaki bir kızın notu ilgimi çekti. 'Seni seviyorum' yazmış sadece :)

Kırmızı ışıklar nasıl uzun yanıyor öyle. Ben burda 60 saniye zor dayanıyorum :)

Otobüs bizi sanırım Tandoğan'da bıraktı.

Gümüş pastanesinde oturduk. Gazi'den hocamızın hocasıı geldi, sohbet ettik.

Sonrası Kızılay'a yürü Allah yürü. Gerçi biz kaşındık, hoca metroya binelim demişti. Maşallah clubtan bardan geçilmiyor ortalık :)

İndirim yazısını görünce kızlar olarak Colins'e ışık hızıyla göz attık :)

Ama bakamadım ki içe siner :|

Henüz açılmamış ama Kızılay AVM çok heybetli duruyordu. AVM gören masum köylüler olarak uzun uzun seyrettik :) Gerçi artık bizim de Forumumuz var :)

Herkes bir yere dağıldı. Tabi ben ve arkadaşlarım hiçbir yeri bilmediğimiz için hocanın dizinin dibinden ayrılmadık. Yüksel caddesine girdik. Cafelerle kitapçılarla dolu bir gençlik merkeziydi. O kadar ışıl ışıl ve karmaşıktı ki bi kaç kez kaybolduk. Sonra bizi buldular da Leman Cafe'de yemek yedik :)

Adından da anlaşıldığı üzere karikatürlerle dolu bir mekandı. Duvarlar, menüler çok espriliydi.

Bir sürü garip ismin arasından Gatana'nın Tavuğunu seçtim ve hiç pişman olmadım :)

Ve saat 10 gibi otelimize yani Utem'in konuk evine dönmek üzere yola çıktık. Giderken ilk kez metroya bindim :)

-To Be Continued-

1. fotoğraflar çok keyifli olmuş çok teşekkürler.hiç bulunmadığım bir şehir için baya fikir edinmiş oldum:)
    xoxo

♥HeelsAreMyDrugs♥

2. Turist gibi seyrettim burdan, içinden böyle görünmüyor:)

3. lemana bayılırım iyi ki orda yemişsiniz ! =) =)

4. utem ne ya duymadım.
    yüksel ankaranın en güzel yeri.
    leman kafe çok iyi bi yere gitmişsiniz.
    tandoğandan kızılaya topukluyla mı yürüdün. aferin. :)
    aoç'da köfte piyaz yiyecektiniz.
    aslanlı yol.

zaten bi caponlar foto çekiyor bi de sen bu dünyada.
    :)))

5. cok guzel bir yazı olmus
    baskasının gözunden bakmak da baska oluyomus :)
    tandogandan kızılaya yurume kısmında evet kasınmıssınız ilk gelen biri olarak ama ben hep yaparım. :)
    ankara kalesıne gıdılmemıs sanırım
    bır dahakı sefere gidersiniz umarım
    leman ve yuksel caddesi genclık ıcın vazgcılmezdır

6. tekrar gitmiş kadar oldum ve farkettim ki Anıtkabir'i çook özlemişim :(

7. Gelmişken Tunalı'yı Ümitköy'ü de gezmişsindir umarım :) Zaten gezilecek yerler çok kısıtlı keyif almanıza sevindim :)

8. Büromun yanına kadar gelmişsin ya, inanmıyoruuum:))

9. AOÇ'ye tekrar giderseniz Şençam'ın köftesinden yiyin ^.^

10. @Heels Are My Drugs, rica ederim fikir verebildiysem ne mutlu bana :)

@Alışveriş Danışmanı, yaşayanlar için daha farklıdır tabi :)

@alice, asistan hocamız sağolsun Ankara'yı iyi biliyor :)

@deep, Uluslar Arası Tarım Eğitim Merkezi :)

Yüksel Ispartanın merkezine benziyordu. Gençlerin takıldığı bir yer olması ne güzel, ben de çok sevdim, canlı canlı bir yerdi :)

Valla metroya binmeyelim yürüyelim diye diretenlerden biri de bendim, oh oldu bana :)

Merak etme köfteyi de başka bi yerde yedik onu da yayınlıycam :)

Ay her yerde bu çekikler var. Göremeyi anladım Unesco'nun listesinde, Ankara başkent zaten ama Isparta da bile bunlar vardı ya :)

@Kova Kadınıyım Ben, aslında pişman olmadım zaten çok gezemedik etrafı gördük en azından. Ama ayaklarım haşat oldu :)

Ankara Kalesi çalışma alanımızdı, ertesi gün gittik. Yakında yayınlayacağım :)

Yüksel Caddesine bayıldım. Leman çok hoş bir yerdi gerçekten :)

@Mia, gitmeden önce bana sorsalar Anıtkabir'e gitmek öyle çok da önemli değil derdim. Oysa ki Ankara'daki en güzel yer Anıtkabir'miş. Tv den hiç öyle görünmüyordu. O kadar büyük ve heybetliydi ki inanamadım ilk gördüğümde. İçi de dışı gibi etkileyiciydi. Yine Ankara'ya gitsem yine Anıtkabir'i ziyaret ederim.

@Bonbon, maalesef oralara hiç gidemedim. Ertesi gün Ankara Kalesindeydik hep. Akşam da döndük. Bi dahaki sefere artık :)

@Bahar006, hadi ya, benim de hep aklımdaydı, etrafta gördüğüm her güzel kız için acaba okuduğum bloggerlardan biri olabilir mi diye düşündüm :)

@Nyuu, anladım ki köftesi daha meşhurdu, olsun başka yerde köfte yedik Allahtan :)

11. Ankara'da yaşıyorum ama fotoğraflarla sanki başka bir yer gibi geldi :) Leman ve Gatana'nın tavuğu ise harika bir seçim olmuş :)

12. @Kirazlı Sakız, ben başka bir gözle mi baktım nedir :) Gatana'nın tavuğu süper lezzetliydi ya :)

13. Ay ne güzel fotolar, Gatananın tavuğuna bayıldım ama en çok. Açım galiba :)

14. @Sevda S, ay ona bende bayıldım :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...