13 Aralık 2011 Salı

Islak Kek

Bol soslu bir ıslak keke asla hayır demem. Hele ki yazın dondurmayla beraber!


            Malzemeler (ben yarım ölçüyle yaptım)
4 yumurta 
1 su bardağı tozşeker 
1 su bardağı süt 
3/4 su bardağı sıvıyağ 
2 su bardağı un 
1 paket kabartma tozu 
1 paket vanilya 
3 yemek kaşığı kakao 


Sosu İçin
1/2 su bardağı sıvıyağ 
1 su bardağı süt 
3/4 su bardağı tozşeker 
1 yemek kaşığı dolusu kakao
Yapılışı
1. Yumurtaları ve şekeri köpürene kadar çırpın.
2 Süt ve yağı ilave edip karıştırın.
3. Un, kakao, kabartma tozu ve vanilyayı karışıma eleyip biraz çırpın. (Normalden daha sıvı bir hamur oluyor un ilave etmeyin)
4. 165 derece tercihen fanlı fırında 45 dk pişirin.
5. Sos malzemelerini ocakta kaynatmadan şeker eriyene kadar ısıtın.
6. Kek fırından çıktıktan 5 dk sonra sosu üzerine dökün. Soğumaya bırakın.

Afiyet Olsun :)

11 yorum:

  1. Bizimkilere tarifi yazdırayım da yapsınlar :D Çok güzel görünüyor.
    -Fırın, fanı çalıştırıp mı pişiriyoruz? Sos kısmı problem olacak gibi. :) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Tarifi okuyup hemen yaptım yani ilk kez ıslak kek deniyorum bakalım nasıl olacak :) seninde ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. ama benm yaptığım kek sosu içine çekmemiş tamamen ver biraz sert kalmış hamuru :( neyi yanlış yapmış olabilirim sizce??

    YanıtlaSil
  4. işte en sevdiğim şeylerden biri bu ıslak kek. :) kek hastasıyım zaten ama bu başka bişi. :)

    YanıtlaSil
  5. Canım nasıl çekti anlatamam:) Gecenin bu saatinde de yapılmaz ki şimdi:)

    YanıtlaSil
  6. @At yarışındaki eşek, fanlı fırın sıcak havayla fırını ısıtıyor bu sayede kekin heryeri eşit kabarıyor tavsiye ederim :)

    @Uzunincekıvırcıkk, verdiğim ölçüden fazla un koyduysan kekin sert olmuştur. Ya da sosa un eklediysen kıvam almış olabilir. Keki fırından aldıktan 5 dk sonra dökmeliydin sosunu. Soğuduktan sona döktüysen çekmemiş olabilir. Aklıma gelener bunlar.

    @Hamide, keşke gönderebilseydim sana :(

    @deep, kessinlikle öyle. Bi de sufle :)

    @kirazlı sakız, ay kötüyüm galiba :)

    YanıtlaSil
  7. Uff, çok severim eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. @Sevda S, seveni çokmuş :)

    YanıtlaSil
  9. Biraz sonra yapacak bizimkiler ama bu yarım ölçü kısmını anlamadım? Kalabalığız biz :))

    YanıtlaSil
  10. @at yarışındaki eşek, yani ben yazdıklarımın yarısını kullandım. Malzemeleri aynen uygularsanız resimdekinin iki katını elde edersiniz :)

    15 dilim falan çıkar tam ölçüyle, kolay gelsin :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...