23 Kasım 2011 Çarşamba

Ev Yapımı Makarna

İlk defa denediğim evde makarna olayından sağ salim çıkmayı başardım :)


Malzemelerimiz oldukça basit un, su, tuz, zeytinyağı ve yumurta. Ben tam buğday unu kullandım.
Hepsini karıştırıp sert bir hamur elde ediyoruz ki yoğurmak acayip kas gerektiriyor :)
Hamuru streçleyip 2 saat buzdolabında bekletiyoruz.
Dinlenmiş hamurdan ufak parçalar koparıp incecik açıyoruz. Ay başardım galiba :)
Hamuru katlayıp ince şeritler halinde dilimliyoruz.
Bu haliyle haşlanabiliyor ama kurutup daha sonra kullansak bence daha güzel olur :)

10 yorum:

  1. Vay vay vay, bravo vallahi, ellerine sağlık heracım:)

    YanıtlaSil
  2. kıssss sen baya hamaratmışın!!!

    YanıtlaSil
  3. ben bayılırım ev makarnasına anam bunu da canım çekti yaaa :(

    YanıtlaSil
  4. @bahar006, teşekkürler :)

    @gülümse, öyleyim tabii :)

    @Joveland, sevilmez mi yaaaa :)

    YanıtlaSil
  5. benim bile canım çekti adı makarna olmasına rağmen. düşün yani! :)

    YanıtlaSil
  6. @ilnevya, öğrenci milletinin bile canı çektiyse bu sektörde potansiyel görüyorum :)

    Gerçi sen artık hedef kitlem değilsin :)

    YanıtlaSil
  7. kolaymış. deneyebilirim. makarna peek severim. yemek şubesi sadece ablan değilmiş.
    :)

    YanıtlaSil
  8. @deep, dene mutlaka ama o kadar kolay değil mon cher :)

    Anlaşmamız var, ben okuldayken yemeği o yapar, tatildeyken elini sürmez :)

    YanıtlaSil
  9. İnanmıyorum demek sen yaptın harikasın :)
    Evlenmeden önce Kitchenaid almıştım makarna aparatlarıyla birbirinden değişik makarnalar yapmak gibi hayallerim vardı ama çok üşeniyordum taaa ki bu postu görene kadar :)

    YanıtlaSil
  10. @Did Dans La Mode, benim de bir aparatım olsa çok iyi olurdu :)

    Tv'de sürekli makarna yapılan İtalyan yemek programları seyredince gaza geldim. Makinan varsa çook daha kolay, denemeni tavsiye ederim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...