4 Ocak 2012 Çarşamba

Hera'dan Saç Uzatma Önerileri :)

Uzun saçlılar bilir ki saç uçları çabuk yıpranır, kırılır ve sağlıksız bir görüntü verir. Sık sık kestirmek gerekir ki eğer saç uzama hızınız kestirme hızınızdan düşük ise saçınız giderek kısalır. Fizik formülü gibi oldu ama gerçek bu :) Kuaförler de asla sizin istediğiniz kadar kesmez, kendi engin tecrübeleri doğrultusunda güzelim saçlarınızı biçer!
Eğer benim gibi bunlardan şikayetçi iseniz saç uzama hızınızı artırmanız gerek. Bunun için bir çok ürün, bitki var. Ben kendi deneyimlerimi aktaracağım.

Turp Suyu

Bir turp rendelenir (kırmızı ya da siyah turp daha iyi diye duymuştum), 3-4 bardak
su içinde yarım saat kadar kaynatılır daha sonra posasından suyu ayrılır ve suyun ılıması beklenir. Ilık olduğu zaman bir yumurta sarısı ve bir kaşık zeytinyağı ilave edilir. Kolaylık olması açısından saçın tamamına sürülür, isterseniz sadece diplere de sürebilirsiniz. Ardından saç strechlenir ve sıcak bir havluyla sarılır. 2 saat beklenilir ve suyun çok sıcak olmamasına dikkat edilerek saçlar şampuanla yıkanır (çok sıcak olursa yumurta kafanızda pişebilir :) 
Dikkat edilmmesi gereken suyu saçlara sürerken soğumamış olması. Sıcağa yakın bir ılıklıkta olması gerek. Havluyu fön makinası ya da kaloriferle ısıtabilirsiniz.

Sonuç: Ben bu yöntemi haftada 2 kez 2 hafta denedim. Saçlarım zaten uzun olduğu için boydan bir farklılık göremesem de uzamasını çok istediğim kaküllerimin eskisinden iyi durumda olduğunu fark etmiştim. Yalnız hemen etki etmiyor, kullandıktan bir süre sonra saç hızla uzuyor. Bazıları kötü kokuyor demiş ama bende öyle bir sorun olmadı. Yumurta protein olduğu için saçları besliyor yapmışken ekleyin derim ama istemezseniz koymayabilirsiniz.

Dezavantaj: Bir sorun var ki o da saçın parlaklığını alıyor. Boyalı saçlarda farketmez ama benim gibi doğal saçınıza kullacaksanız bunu göze alın derim. Öyle çok belirgin bir fark yaratmasa da mat bulanık bir tona bürünüyor saçlarınız. Benim saçlarımın alt tonu kızıl-bakır olduğu için çok farketti bende. Bu yüzden devam etmedim.

Sinameki

1 tutam sinamekiyi 1 çay bardağı kaynamış suda 20 dk demlendirin. Ilıyınca içine 1 çorba kaşığı tatlı badem yağı, 1 bemiks ampül ekleyin. Saç diplerinize sürün, sıcak tutarak 4 saat bekletin ve yıkayın.

Asıl tarif böyle ama ben 1 diş sarımsağı tatlı badem yağında döverek ekledim. Tabi süzmeden önce yoksa saçınıza yapışır tortuları. Sarımsağın dayanılmaz kokusunu bastırsın diye biraz gül suyu çok az da leylak kolonyası ekledim. Saçlarım yağlı olduğu için kolonya sorun olmadı ama siz yapmayın :) Fayda etti mi derseniz, hayırrr, hala çok kötü kokuyordu
:|
Bemiks almaya fırsatım olmadı, zaten vitamine çok ihtiyacım yok.

Sonuç: Haftada 1 kez, 2 hafta uyguladım. Bu sefer kaküllerim olmadığı için uzama var mı bilmiyorum :) Ama denemeye devam edeceğim, sonucu bildiririm.

Dezavantaj: Kimileri için avantaj olabilir ama saçların rengini açıyor. Saçın alt tonuna bağlı sanırım. Benim saçlar bayağı kızıla döndü. Tabi normalde kimse fark etmiyor ama ben görebiliyorum, ışıl ışıl bakır kızıl bir tonu var. Merve Boluğur gibi hissediyorum şu aralar, gerçi o da tekrar siyaha boyattı saçlarını diyorlar twitter da :)
Flaşla çekince çok açık renk çıkıyor. O kadar değil yani :)


Edit: Rockunzel sinamekili tarifi kullandığını ve saçlarında dökülme yaşadığını söyledi. Ben de okumuştum, önce kötü saçları döktüğünü yerine sağlıklı saçlar çıktığını yazmışlar nette. Ben de dökülme olmadı ama göz önünde bulundurun derim.

Papatya Suyu

Papatya suyunu saç rengini açmak için kullanıyorlar. Aslında öyle bir arzum hiç olmadı ama Ankara Kalesi'nde aktarda karşıma çıkınca sinamekiden sonra nasılsa değişti rengi aman bi de bunu deneyeyim dedim :) Özellikle yazın güneş altında etkili sonuç alınıyormuş. 2 çay bardağı kaynamış suda bir avuç papatyayı demledim. Süzüp süt şişesine doldurdum :) henüz denemedim ama.



Gliserin
Gliserin nemi hapsettiği için saç bakımında kullanılıyor. Özellikle banyodan çıkınca ıslak saçlara direk uygulanabiliyor. Kuru saçlara uygulanacaksa suyla karıştırmak gerek. Ben Bioblas sıvı saç kremimin içine koyuyorum. Böylelikle her banyodan sonra kullanıyorum. Saç kreminden de çok memnunum. Arada Gliss de kullanıyorum onun da kokusu çok güzel.


Şampuan
Şampuana gelince uzun zamandır Bioblas kullanıyorum. Çok memnunun saçlarım kolay taranıyor, geç yağlanıyor.

Yeni aldım bunu. Sarımsaklı şampuan arıyordum ne zamandır. Rengi, jel gibi kıvamı, nötr kokusu, çabuk köpürmeyişi aynı Bioblas gibi. Şimdilik iyi geldi saçlarıma. Yalnız sarımsaklı sinamekiden sonra bunlar fayda etmiyor şöyle iyi kokan bir şampuan anca alıyor kokuyu :)

Şimdilik söyleyeceklerim bu kadar, yeni şeyler denedikçe paylaşırım.

..Kisses..

15 yorum:

  1. waow ne güzel bir post olmuş kuzum.ben sinemakeyi hiç duymamıştım ama papatyayı yapmıştım güneşte sarı sarı duruyor valla :D
    biboblası da denedim de ben pek memnun kalmadım belki kıvamı falan hoşuma gitmadi :D
    köpürmedi ya bi de ondan sanırım saçım temizlenmiş gibi hissedemedim :)

    YanıtlaSil
  2. O guzeller guzeli saclarinin sirri ortaya cikti:))
    Tesekkurler Hera'ya, bizimle bu bilgileri paylastigi icin;)
    Secimlerimi yapip, denemelere gececegim;)

    YanıtlaSil
  3. peki hızlı uzayan saçı durdurmak için bi önerin var mı, ben kestirmekten bıktım o uzamaktan bıkmadı, bıraktım artık kendi haline iki ayda omzundan sırtına iner mi bi saç ya, kırıkları bahane edicem ama kuaför abla kırık yok niye kestiriyosun diyo, köylü kızları gibi uzatıcam ben de, ayağıma kadar yolu var:)))

    YanıtlaSil
  4. Sinamekili bemiksli tarifi kimseye tavsiye etmem. Hiç saçı dökülmeyen benim bile yalnızca 1 kullanışımda avuç avuç saçım döküldü. Gayet sağlıklı saçlarınız varsa uzatmak için böyle şeyler yapmaya değmez bence. O yüzden dezavantaj kısmına eklemelisin bunu, başkalarına da olmasın aynısı.

    YanıtlaSil
  5. Sinamekili tarifi ben yaptım ve çok faydasını gördüm:) Hatta çevremde duyup yapanlardan da memnun kalan çok.

    YanıtlaSil
  6. @ssdesignbutik, papatyayı yazın yaparım heralde kış günü anlamsız olacak. Bioblas bana iyi geldi, evet pek temizlenmiş hissi bırakmıyor ama sağlıklı diye kullanıyoruz işte :)

    @SvGLove, :utangaç smile:
    Ne demek görevimiz :) Sonuçları merekla bekliyoruz.

    @bahar006, valla tam dayaklıksın, biz neler yapıyoruz burda uzatmak için :)
    Gerçi sen de haklısın uzun saç kullanmayan birine yük olur ancak. Hiçbir fikrim yok cnm ya, sıkma canını bırak uzasın :)

    @Rockunzel, bazı yerlerde yazıyordu, ilk kullanımda kötü saçları döküyor sonra daha sağlıklı saçlar çıkıyor diye. Ne kadar doğru bilmiyorum ama ben de bir sorun olmadı.

    @Kirazlı sakız, yeni trend buymuş demek :)

    YanıtlaSil
  7. Cok güzel bir post olmus, bende saclarimi uzatiyorum bir senedir, en iyisi mümkün oldukca saclarini iyi beslemek ve kuaföre uzun aralar vermek diyebilirim kesinlikle : )

    YanıtlaSil
  8. @viva, kuaförden uzak durmak en iyisi bence de ama bazen bakım yapmak da bayağı fark ediyor. İyi şanlar sana da :)

    YanıtlaSil
  9. oh be böle derdimiz yok işte.
    asker traşı saçım.
    :)

    YanıtlaSil
  10. Papatya saç rengini açmada işe yarıyor ama saçları yıpratıp kuruyuyor şahsen önermiyorum.

    Saç uzatmak için en etkili yöntemim susam yağı banyolardan yarım saat önce sadece diplere sürüyorum.Haftada bir yapsan yeter de artar zaten:)

    YanıtlaSil
  11. @deeptone, ay güldürdün beni :) erkek olmak rahat şey :)

    @inanırsakolurbence, hımmm... denemeyeyim o zaman.

    Susam yağı da ekliyim karışımıma, sağol tatlım :)

    YanıtlaSil
  12. Bioblas şampuan güzel ama en önemli dezavantajı tüylenmeyi arttırıyor. Yüzde ve sampuanın temas ettiği yerlerde tüylerin daha fazla ve koyu renk çıktığını bi süre sonra görebilirsiniz.benim çevremde kullanan herkes bundan şikayet etti maalesef...

    YanıtlaSil
  13. @Becerikli Terzi, hiç duymamıştım böyle bir etkisi olduğunu. Değiştirdim şampuanımı ama dikkat ederim tekrar kullanırsam, teşekkürler söylediğin için..

    YanıtlaSil
  14. her türlü saç bakımı ile ilgili Bioblas ürünlerini kullanıyorum ve oldukça da başırılı - güvenli buluyorum. Saç boyası, şampuanı, bakım ürünleri vs. herpsi birbiri ile olumlu bir etkileşim yaratıyor saçlarıma. Şu ana kadar kullandığım ürünlerde en başarılı bulduğum marka.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de şampuanlarından vazgeçemiyorum. Sarmaşıklı olan saç uzatma konusunda gerçekten etkili. Fiyto'yu da öneririm, saçları güçlendiriyor.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...