18 Temmuz 2011 Pazartesi

Twilight: Edward ♥

Fantastik filmlere bayılırım. Beni sıkıcı dünyamdan uzaklaştıran, hayallerimi besleyen yegane şeydir. Twilight serisini duyduğumda klasik vampir filmlerinden olduğunu düşünüp hiç şans vermemiştim. Ne kaybediyorsam önyargılarımdan kaybediyorum zaten! İnsan bir fragmanına bakar önce bir araştırır değil mi? Herkes de izledi bayıldı ya, hayatta izlemem. Herkesin sevdiği şeyi sevememek gibi garip bir huyum var. Misal bir şarkıyı dinler severim, olur da patlar, heryerde çalmaya başlarsa bir daha dinlemem. Evet pek normal değilim.


Geçen gün tvde Twilight ı gördüm. Biraz izleyince sardı beni. Tabi dublaj işkencesine dayanamadım netten indirip izledim. Sonra New Moon'u sonra Eclips'i. Şimdi de Breaking Dawn'ı dört gözle bekliyorum :)
Stephenie Meyer başta olmak üzere tüm Twilight ekibinden özür diliyorum (özellikle Edward'dan :)
Kitaplarını hiç okumadım ama filmleri çekerken kitaba oldukça sadık kaldıklarını hissettim. Bu tarz uyarlamalar zordur, kitabın uzun ve detaylı anlatımını filmde sıkmadan ve süreyi aşmadan sunmak kolay değil. Nitekim çoğunluğu hayal kırıklığı oluyor. Serinin muhafazakar tutumunu çok beğendim. Bunun da kitaptan gelen bir özellik olduğunu sanıyorum. Gençleri konu almış bir film olarak herşeyin masalsı bir saflıkta yaşanması, birbirini bu kadar tutkuyla seven bir çiftin öpüşmelerinin bile ürkekçe olması beni en çok etkileyen şeylerdi. Edward'ın 1900'lerin başında yaşamış olması ve tutucu tavrı yüzünden Bella'ya 'evlenmeden olmaz' şeklindeki yaklaşımı da beni benden aldı  :) Ayrıca filmin konusu itibariyle yağmurlu ve kapalı havalarda, gri tonlarında çekilmesi  kendimi bulmama sebep oldu diyebilirim.

Yanlış anlaşılmasın Robert Pattinson'ı değil, koruma içgüdüsüyle hareket eden, sevdiğinin iyiliği uğruna ondan uzak olup acı çeken, onun olmadığı bir dünyada yaşamak istemeyen, soğuk derili, solgun yüzlü bu karizmatik vampiri seviyorum ben!



Kendimi 'teenage' ler gibi hissediyorum :|

Tamam ya, Robert Pattinson' ı da seviyorum :)

En azından Muse kullanacak kadar zevkli oldukları için seyretmeliydim...
    

Gel 18 Kasım...
        

12 yorum:

  1. bende merakla bekliyorum yeni filmi eğer bu tarz filmlere bayılıyorsan sana bu filmin 2-3 katında the wampires diares'i tavsiye ediyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Fantastik filmleri ben de çok seviyorum..bu filmide sevmiştim..

    YanıtlaSil
  3. @Moda ve Hobi Perisi, true blood düşünüyordum ben de :) sağol canım mutlaka bakıcam.

    YanıtlaSil
  4. @Mavi Tutku, dozunda olunca herşey güzel.

    YanıtlaSil
  5. Kitabını okursan filminden daha çok seveceğine eminim :) Hı bir de true blood twilight kadar etkileyici değil

    YanıtlaSil
  6. @Pinky Freud, ben de öyle düşünüyorum. Masalsı bir anlatımı var, hayalgücümle birleşince tadından yenmez heralde :)
    Çocukken Buffy The Vampire Slayer izlerdim. Vampir filmlerine ilgim ordan geliyor. The Vampire Diaries e şans vericem galiba :)

    YanıtlaSil
  7. Bütün seriyi heyecanla okudum çatır çatır ama filmlerini zorla izliyorum. Evet kitabının tadı başka diyenlerdenim okuyan bilir çünkü :)) Bella adına seviniyorum kaç filmdir vericem vericem diye yırtınıp durdu bu film hayırlı uğurlu olsun artık ne diyim :)) izlicem tabiki bekliorum :)))

    YanıtlaSil
  8. @Curcunam, evet ya, benim de en çok güldüğüm şeydi. Kız istiyor oğlan evlenmeden olmaz diyor :) Sonunda...

    YanıtlaSil
  9. ne yani hayatın sıkıcı mı yani inanmıyorum işte.

    YanıtlaSil
  10. @deep, evet sıkıcı 'no action' inan :)
    Renkli olan benim sadece :)

    YanıtlaSil
  11. konu güzel kitap anlatımı daha güzel filime oranla özellikle son film benim için tam bir hayal kırıklığıydı +13 olmasına rağmen +7 bile olmaması gerekiyordu bence ne vahşet anlamında ne de cinsel anlamda herhangi bir +13 lük yoktu..

    bu arada demişsin ki " birbirini bu kadar tutkuyla seven bir çiftin öpüşmelerinin bile ürkekçe olması beni en çok etkileyen şeylerdi." aslında çok trajik bir olay filmde çok da yansıtılamamış bir şey edward vampir olduğu için canlı kanlı bir kadını öperken çok da nazik olamayabilirim sert davranabilirim bunun yanında bellanın kokusunun çekiciliği karşısında kendine hakim olamayıp ısırabilirim düşüncesiyle öpüşmekten ve dolayısıyla cinsellikten kaçınmakta.. :)

    YanıtlaSil
  12. @BlgCtn, kitapların esnek bir tarafı var. Senaryo belli ama yönetmen sensin. Hayalgücüne bağlı herşey. Ama film hikayeyi başka bir insanın penceresinden sunuyor. Bu yüzden bazıları beğenirken, kimisi nefret edebiliyor.

    Üzücüydü gerçekten. Nasıl ürkek bir tavrı vardı Bella'ya karşı, o yüzden sevdim Edward'ı. Gerçek dünyada böyle birşey mümkün değil gibi :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...