22 Temmuz 2011 Cuma

Nostalji: Buffy The Vampire Slayer

Vampirlerden konu açıldı madem, devam edelim. Ergenlik aşkım Buffy. Dizi 1996-2003 yılları arasında 7 sezon olarak çekildi. Ben son iki sezonuna yetişebildim, bütün sezonları izlemem o zamanlar bağımlısı olduğum Cnbc-e de tekrarlarının yayınlanmasıyla oldu.

Buffy'nin 16 yaşında vampir avcısı olduğunu öğrenmesiyle başlayan olayları konu alıyor. Her bölümde farklı olaylar işleniyor ve Buffy, arkadaşlarının da yardımlarıyla insanlığı iblislerden ve vampirlerden defalarca kurtarıyor. Vampirleri kalplerine sapladığı kazıkla toza dönüştürüyor. Birgün yarı insan yarı vampir olan Angel la tanıştı ve ona aşık oldu. Angel ruhu olan ve iyilerin tarafında olan bir vampir, fakat daha sonra tekrar kötü oldu ve insanlara eziyet etmeye başladı. Buffy onu cehenneme gönderdi. Daha sonra tekrar getirdi ve birlikte olamayacaklarına karar verip ayrıldılar. Burdan sonra  yine bir Joss Whedon yapımı olan Angel isimli dizi başladı ve 6 sezon boyunca devam etti.

Bir de Spike vardı tabi ki. Kötü bir vampir ve önceleri Buffy'i öldürmek istedi ama daha sonra ona aşık oldu, dizi bitene kadar onlarla vampir avladı :) 

Buffy bu 7 sezon içinde kaç kere öldü dirildi hatırlamıyorum :) Vampirlerle olan dövüş sahneleri Jackie Chan'i kıskandırırdı hani :)  Aman nasıl aşk yaşardım nasıl! Zaten severim tehlikeyi, aksiyonu, bir de kadın kahraman olunca hayallerimi süsledi yıllarca.

Buffy'i oynayan Sarah Michelle Gellar evlendi, çocuk doğurdu, elini ayağını çekti bu işlerden :) Angel'ı oynayan David Boreanaz şimdilerde Bones adlı dizide FBI ajanını canlandırıyor. Buffy'nin arkadaşı Willow'u da How I Met Your Mother'dan hatırlarsınız.

Açılış müziğini çok severdim. Tabi o zaman sınırsız internet falan yok. Superonline, e-kolay paketleriyle üstelik saatine göre ekstra ücret ödeyerek giriyoruz internete. Böyle müzik, video siteleri falan yaygın değil, ara ki bulasın! Nitekim tv den kasete çekerek elde ettiğim cızırtılı kaydı dinlerdim. (yuh artık... o kadar yaşlı mıyım ben ya?!)
                                

Angel'ın hüzün dolu jeneriği, keman aşkımın temeli...
                               

Bundan sonraki nostalji yazım ilk göz ağrım, 90 ların en çok ses getiren kült bilimkurgu dizisi hakkında olacak. Hatırlayan oldu mu?

4 yorum:

  1. benim en sevdiğim diziydi bir zamanlar,hiç bir bölümünü kaçırmazdım o zamanlar böyle internetten her istediğin diziyi izlemek varsa da benim haberim yoktu,gerçi epey eski olduğundan olduğunu pek sanmıyorum :)cnbce de yeni bölüm yayınlanmasını 4 gözle bekler her bölüm sonrası sinir olur aa neden böyle der dururdum :)gecenlerde acıp yeniden izleyeyim dedim ama çok komik geldi bana birden,o zamanlar epey ürkütücü gelirdi bu dizi:)angel için izlerdim daha çok sonra 3 ya da 4 sezon angelın kendi dizisi sürdü o baş favorim oldu :)dizinin bitmesine çok üzülmüştüm,daha öyle sürükleyici bir vampir dizisi bana göre gelmedi

    YanıtlaSil
  2. @rebeltakipte, şimdi seyredince bana da komik geliyor. Ne garip, bir zamanlar hayatın anlamıydı benim için.

    YanıtlaSil
  3. İlk izledigimde aman tanrım dedim :) müdavimiydim bir zamanlar. Sonra Angel geldi, o zamana göre iyi dizilerdi.

    cnbc-e' de hala çok iyi diziler var.

    Adamım, Dexter mesela :)

    YanıtlaSil
  4. @Aslı, çok merak ediyorum Dexter'ı. Kısmet olmadı izlemek :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...