26 Temmuz 2011 Salı

Banyo Yenileme Vol.3: Curse of The Bathroom


Bizim binanın temelinde kesin yatır var. Hem de banyonun olduğu yerde. Bu laneti başka türlü açıklayamıyorum. İlk 'banyo yenileme' başlığını attığımda bunun keyifli bir süreç olacağını düşünmüştüm. Acı ve keder doluydu...

 Yüksek tansiyonu ve kalp rahatsızlığı olanlar okumasın lütfen!

 Herşey aşağı katın 'banyo tavanından su akıyor' demesiyle başladı. Mart ayıydı sanırım. Sıhhi tesisatçı çağırdık. Daha evvel küvveti söktürmüş yerine fayans döşetmiştik. Ordan kaynaklanabileceğini söyledi, su giderini değiştirdi. Düzelme olmayınca başka birini çağırdık. Borular tıkanmıştır dedi, açmak için birşeyler yaptı, yine düzelmedi. Başkasını çağırdık, su giderini yapamamışlar dedi, tekrar yaptı yine birşey değişmedi. Başkasını çağırdık, su borularına bakmak gerek, banyo dolabını sökeceğiz dedi, banyonun heryeri kırıldı, resmen inşaat çıktı evde. Adam 60 küsür yaşında, nefes almakta zorlanıyordu. Bir ara mezarını kazıyor diye düşünmedim değil. Sonuç, yine olmadı. En sonunda inşaatlara çalışan bir usta bulduk, rica minnet çağırdık (işlerin en yoğun olduğu zaman, ufak tefek şeylere gelmek istemiyorlar) Adam nokta atışı yaptı, sızan yeri buldu, boruyu değiştirdi. Hallelujah!!! Bu arada 3 ay geçti.

Banyonun hali içler acısıydı, biz de baştan aşağı yenilemeye karar verdik. Sonrasını anlatmıştım zaten. Ama aksiliklerden hiç bahsetmedim. Fayans bakmak için defalarca Koçtaş-Vitra-Çanakkale Seramik-Seramik Dünyası arasında mekik dokuduk. Sonunda siyah beyaz fayanslara karar verdik. Ustalar iyiydi ama fayansların bazı yerlerinde çökmeler, eğrilikler olmuş.

Eski fayansları kırarken klozetin üzerine düşürmüşler. Klozeti de yenilemek zorunda kaldık.

Fayanslar yapılırken kapıyı sökmüştük, kapı şişmiş yerine oturmadı. Ustalardan biri düzeltti.

Duş teknesinin yeri 1.68 cm. Standart üretim 1.65 ya da 1.70 cm miş. 3 cm açıklık kaldı, oraya plastik ek yaptılar ama sızıntı yapıyor. İki kere silikonlandı hala düzelmedi. Bez koyuyoruz artık :(

Bizim tavanda eğrilik var. Ters tavanı döşemek 10 dk lık işken, usta 1 saat uğraştı ve çap duruyor resmen!

Vitra klozet aldık. İçindeki bağlantı dirseği yerine oturmadığı için duvara tam yaslayamadılar, arkada 2 cm boşluk var. Kapağı iyi monte edilmemiş, tekrar yapıldı.

Duşa kabini istediğimizin desende göndermediler, sineye çektik.

Duş bataryasını eğri monte etmişler. Çok bariz değil ama ben görüyorum işte!

Ve azabın en büyüğünü banyo dolabında yaşadık. 1 haziranda sipariş ettiğimiz ve 15 günde gelecek olan ürün temmuzun ortasında teslim edildi. Kaplaması ithalmiş. Vitra'nın elinde olmadığı için yerli bir firmaya aynısını yaptırmışlar, o da olmamış. Tekrar ithal etmişler derken uzadı da uzadı...

Dolabın gelmesinin ardından montaj serüveni başladı. Bizim dolap ayaksız model, yerden yüksekliği standart 85 cm olmalıymış. Dolabın geleceği yerden su boruları geçiyor. Yerini bloga koyduğum fotolardan gösterdim gelen elemanlara. Tamam kurtarıyor dedi ve matkabı vurmasıyla borunun patlaması bir oldu. Yaptırın biz geliriz diyip gittiler. Şaka gibi! Suyu vanadan kapattık, ertesi akşama kadar susuz kaldık. Yine tesisatçı çağırdık. Yama yaptı delinen yere. O duvarda bir de merkezi sıcak su saati var, ölçtük biçtik o saat çıkmadan dolabın çekmecesi kapanmıyor. Tabi yine tesisatçı çağırdık, saati çıkardı. Ertesi hafta montajcılar geldi ve sonunda oldu.

Artık en son armatür de bağlanacaktı ve kurtulacaktık. Tesisatçı geldi YİNE!!! Armatürün vidasında sorun varmış. Koçtaş'a gittik,  ürünü değiştirdiler güya. Akşam adam geldi ve anladık ki değişen birşey yok. Aynı ürünü tekrar vermişler, zar zor takıldı artık!

Bütün bu süreçte eve yüzlerce usta(!) geldi. Her gelen bir yerleri çizdi, fayansları çatlattı.

Tesisatçılara verdiğimiz parayla yeni bir banyo daha yaptırırdık, onu hiç saymıyorum.

İşte son hali budur. Fotolarda nasıl da masum ve güzel görünüyor değil mi? Ama herşey Dacia Duster reklamındaki gibi oldu. Uğraştığıma değmeden hevesim kaçtı!!!



Camlı banyo rafını 6 tane yerine 5 tane vidayla monte etmişler. Sağ alt vida takılmamış. Görünce gülmekten öldüm :) Düzgün olsa şaşardım zaten!


Son olarak ışıklı ayna yaptırılacak. Ama uzunnn bir zaman sonra.
Koçtaş'a gi-di-yo-rum, çünkü evimden nefret e-di-yo-rum!

7 yorum:

  1. bak artık böle ustalarla filan uğraşma. firmaların ustaları gelsin. koçtaş, ikea gibi. o zaman sorun olmuyor.

    yani gidip büyük bir firma ile çalış.
    artık yerel, semt, mahalle ustalarının modası geçti.

    hem hak da iddia edebiliyorsun o zaman. :)

    YanıtlaSil
  2. banyon hoş olmuş...
    blogumada beklerim...

    YanıtlaSil
  3. Aynı dert başımızda ve ben postunu okuyunca korktum :(
    Sonuç güzel gözüküyor ama biz senin bahsettiğin aksaklıkları görmüyoruz tabi
    Yine de geçmiş olsun :)

    YanıtlaSil
  4. Koçtaştan şikeyetçi olan bi ben değilmişim demek ki
    Profesyonellik adına nasiblerini almamışlar maalesef
    Ben de bloğumda bahsettim

    YanıtlaSil
  5. @deep, en çok Koçtaşla sorun yaşadık aslında. Çalışanları genelde beceriksiz, müşteri hizmetleri ilgileniyor ama elemanlar çok özensiz. İşin özü, dekorasyon yapmak çok zahmetli iş.

    @thestyleblog, sağol canım.

    @sevda s, korkma ama temkinli ol derim :)

    @Porti, Yüzüne gülseler de çok özensiz iş yapıyorlar. Alternatifleri çok fazla değil maalesef.

    YanıtlaSil
  6. Okuken içim acıdı, sıkıntılar bastı beni :((

    Geçen yaz üç ayımız tamirciler yüzünden karabasana dönmüştü..

    Neyse geçmiş olsun diyelim :)

    YanıtlaSil
  7. @Aslı, eşekten düşenin halinden eşekten düşen anlar :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...