30 Temmuz 2011 Cumartesi

Hera's Special Cake :)

Pasta, kek, börek çok severim. Fırsat buldukça da yaparım. Tabi biraz işin kolayına kaçmak için bazen hazır malzemelere başvurduğum oluyor. Bu sefer de biraz öyle oldu :) Tarife gelirsek;

Küçük bir pasta istediğim için az malzeme kullandım. İlk olarak 3 yumurtayı 1/2 bardak şekerle krema kıvamına gelinceye kadar çırptım. Sonra içine  1/2 bardak süt ve 1/4 bardak sıvıyağ koydum. 1'er paket kabartma tozu ve vanilya ile beraber göz kararı un ekledim. Kıvamı çok yoğun olunca sevmiyorum ben, fotoda göründüğü gibi  akışkan olmalı. Kare kalıba döküp, batırdığım kürdan temiz çıkana kadar pişirdim.

Kolaya kaçmak diye buna deniyor :) Arkalarında yazan tarife göre hazırladım. Krem şantiyi kaymak kıvamında olması için daha az sütle yaptım.

Çilek bulamayınca ne farkeder diyip kiraz koymaya karar verdim. Fark ediyormuş, çilek koyun siz :) Zeytin çekirdeği çıkarmaya yarayan bu aleti böyle işlerde kullanıyorum işte :)

Meyveli pastaya çikolata koymak nerden çıktı bilmiyorum, canım çekti heralde. Ülker'in %70 kakaolu pasta çikolatasını kullandım. Biraz acı ama ben seviyorum.

Göstermiş olduğum ufak bir özensizlikten dolayı kek beklediğimden az kabardı, sormayın neydi diye, olur bazen öyle :) Keki ortadan ikiye ayırmak için ip kullanyorum, çünkü...

...işte böyle muntazam oluyor :)

Vişne suyuyla ıslattığım tabanın üzerine dolgu kremasından biraz sürüp, kirazları yerleştirdim.

Kalan kremayı da üzerine döküp, çikolataları serpiştirdim.

Diğer parçayı üzerine kapattım.

Krem şantiyle sıvadım. Bu arada krem şantinin tadını hiç sevmiyorum :|

Üzerine çilek sosunu boca ettim gitti :) Beyaz çikolata olsa süslerdim ama böyle de iyi göründü bana.

Sonuç olarak, defalarca kremasını kendim yaptığım lezzetli pastalar tatmış ve kendi çapında gurme olduğunu iddia eden biri olarak beni tatmin etmedi. Yanlış anlaşılmasın tadı gayet güzeldi ama ben daha doğal ve aromatik bir tat aradığımdan, hazır ürünlerdeki kimyasallar beni rahatsız ediyor. Mehmet Yaşin'in söylediği gibi 'damak çatlatan' bir lezzet olmadı ama pratik olduğu için bazen yapılabilir.

6 yorum:

  1. vala sadece o kek kremasını tepsiye dokmeden once hepsını sıyırıp aksam karın agrısı cekmekten bıkamdım cok guzel gorunuyor ellerıne saglık

    YanıtlaSil
  2. @Grace, ben de kalıba hepsini dökmüyorum, mutlaka parmaklayacak kadarını bırakırım :)

    YanıtlaSil
  3. kirazın güzel olacağını sanmıyodum ki sen de zaten pek beğenmemişsin :D

    YanıtlaSil
  4. @Rockunzel, doğruya doğru :)

    YanıtlaSil
  5. @Lütfi Mutluer, iltifat olarak alıyorum :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...