23 Mayıs 2011 Pazartesi

Peyzaj Planlaması Vol. 2

Peyzaj için yaptığım park tasarımının düzeltilmiş versiyonu. Yine şema şeklinde. Plan, detaylı ve ölçekli çizilecek. 1/500 olduğu için yer döşemelerine kadar göstermemiz gerekecek. Sonra maketi yapılacak. Tabi daha hocadan kritik alınacak değişecek değişecek değişecek...
Lejant koymadım ama mavi yer gölet, altında ve üstündeki sarı yerler piknik alanları, kırmızı yapı ticaret alanı, mavi yapı sosyo kültürel tesis, kahverengi sert zemin, pembe çocuk oyun alanı, mor hayvanat bahçesi, kırmızı-sarı-yeşil pembe yanyana duran yerlerde çeşitli çiçekler olacak. Otopark ve spor alanı belli zaten. Ağaçlarda eksik var örnek olarak gösterdim. Çiçekleri gül, sümbül, lale, nergis olarak seçmiştim ama mevsimlerine dikkat edilmesi gerekiyormuş. Gül hariç diğerleri baharda açan çiçekler olduğu için benim çiçeklik çoğunlukla bozkır olurmuş :) Aynı şey ağaçlar için de geçerli. Peyzaj tasarımında bitki türleri önemli zaten. Ama biz şehirci olduğumuz için daha çok fonksiyonların yeri ve  kapasitesiyle ilgileniyoruz. Maket için çalışmalara başlamam gerek, bana şans dileyin :)

0 Yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...